تهدیدات آمریكا علیه ایران مبتنی بر اطلاعات غیرواقعی و ساختگی است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از مالزی، این تحلیلگر غربی در مقاله ای كه روز شنبه در پایگاه خبری تحلیلی 'بسوی آینده' مالزی منتشره شده نوشته است: آنچه رسانه های آمریكایی درباره ایران منتشر می كنند، خبر نیست بلكه تبلیغات جهت دار برای فریب افكار عمومی جهان است.

دیو لیندورف در ادامه مقاله خود نوشته است: تهدید ایران نیز بر اساس اطلاعات غیر واقعی صورت می گیرد كه رسانه های غربی آن را منتشر می كنند.

به نوشته این تحلیلگر رسانه ای آمریكایی، رهبران اسراییل و آمریكا بارها از اقدام علیه ایران سخن گفته اند و اوباما نیز تصریح كرده است در صورتی كه متقاعد شود ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است به گزینه حمله به ایران فكر خواهد كرد، اما در هیچكدام از این تهدیداتی كه در رسانه های آمریكایی منتشر شده است، اشاره ای به هرگونه گزارشی از سوی سازمان ملل و یا نهادهای بین المللی مبنی بر تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای نشده است.

وی می افزاید: هرگونه اقدام علیه ایران بر اساس قوانین بین المللی جرم است. قوانین بین المللی بر اساس منشور سازمان ملل در این زمینه كاملا روشن است. چنانچه كشوری، كشور دیگری را مورد حمله قرار دهد بدون آنكه مورد حمله و یا تهدید حمله آن كشور واقع شده باشد، مرتكب جنایت جنگی شده است. در شرایطی كه دستگاه های اطلاعاتی غرب بر این نكته تاكید دارند كه ایران در حال ساخت سلاح هسته ای نیست بنابر این ایران نمی تواند تهدیدی برای آمریكا تلقی شود.

این كارشناس رسانه ای غربی می افزاید: رسانه های آمریكایی نه تنهابه چنین موضوعاتی اشاره نمی كنند بلكه زمانی نیز كه سیاستمداری در جهان در این باره سخن می گوید سخنان وی را سانسور می كنند . آنتونیو پاترویتا وزیر خارجه برزیل اخیرا طی اظهاراتی در سازمان ملل به دبیر كل سازمان ملل یادآوری كرده بود كه هرگونه حمله اسراییل و یا امریكا به ایران مغایر قوانین بین المللی است اما این اظهارات در رسانه های آمریكایی هیچگونه بارتابی نیافت.

رسانه های آمریكایی به جای انتشار چنین اظهاراتی به مصاحبه های مكرر با مقامات پنتاگون و كارشناسان بازنشسته دستگاه های اطلاعاتی و نظامی می پردازند تا درباره چگونگی اقدام ایران توضیح دهند. آنچه ما از رسانه های آمریكایی دریافت می كنیم اخبار نیست، بلكه تبلیغات جهت دار است.

آساق**335





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: